اهمیت صفحه اصلی وب سایت

نویسنده: علی مشهدی بیگی
۸ مرداد ۱۳۹۷
اهمیت صفحه اصلی وب سایت

امروزه اهمیت صفحه اصلی وب سایت مانند یک پنجره نمایشگاه است؛ پس اگر آن را جذاب و شیک طراحی نکنید، احتمال آن است که کاربران پس از مشاهده سایت شما حتی یک ثانیه هم منتظر نمانند و سریع وب سایت شما را ترک کنند. با این حال برخی از نکات بسیار مهم در این زمینه وجود دارد که حتی اگر شما تنها مالک وبسایت باشید، اعمال خواهد شد. بنابراین من شما را تشویق می‌کنم که این مطلب را تا انتها بخوانید و لذت ببرید، با ۷۲۴نت همراه باشید.

 

اهمیت صفحه اصلی وب سایت

اهمیت صفحه اصلی سایت

اینترنت به عنوان یک خیابان مجازی عمل می‌کند، با میلیون‌ها شرکت و سازمانی که با کسب و کار شما رقابت می‌کنند. یک صفحه اصلی خوب یک شانس برای وبسایت است، که به بازدیدکنندگان نشان دهد چه چیزی برای ارائه وجود دارد. یک بازدیدکننده وب سایت، قرار است از خدمات ما بهره ببرد یا محصولی از ما خریداری کند، پس ما باید از صفحه اصلی وب سایت نهایت بهره را ببریم و هیچ کوتاهی در ظاهر و مطالب این صفحه انجام ندهیم.

به طور کلی، طراحان صفحه اصلی باید به این نکات توجه داشته باشند:

  • ایجاد هویت، لوگو و شعار
  • اولین نتیجه گوگل را بدست آورید، این کلید نگه داشتن بازدیدکنندگان است.
  • ارائه یک ناوبری روشن
  • یک مکان برای جستجو در سایت
  • محتوای تازه برای جذب بازدیدکننده بازگشتی

 

خوشامدگویی همیشگی و استفاده از اخبار در صفحه اصلی

اولویت باید همیشه به بازدیدکنندگان جدید داده شود. به سادگی، بدون بازدیدکننده جدید، هرگز بازدیدکننده بازگشتی نخواهید داشت. در صفحه اصلی سایت خود، آخرین اخبار و رویدادها را قرار دهید تا بازدیدکنندگان بدانند که سایت شما به روز است. البته دقت داشته باشید که فضای زیادی را به این قسمت اختصاص ندهید. فقط یک لینک کوچک از عنوان و یا توضیح مختصری از آن خبر را قرار دهید و بازدیدکنندگان را به صفحه اختصاصی اخبار و رویدادها هدایت کنید تا متن کامل خبر را در آن جا مطالعه کنند. در این صورت بازدیدکنندگان بر روی هر خبری که مایل باشند کلیک می‌کنند و آن را مطالعه می‌کنند.

به آن‌ها یک نقطه شروع واضح بدهید که به این سوالات پاسخ دهند:

  • موضوع وب سایت شما چیست؟
  • چه کاری انجام می‌دهید، فروش یا ساخت؟
  • چرا شما بهتر از بقیه هستید؟
  • شما کی هستید؟

اهمیت صفحه اصلی وب سایت

نیازهای کاربران بازگشتی را برآورده سازید

شما باید سعی کنید که کاربران خود را همیشه به سایت برگردانید و آن‌ها را به کاربران همیشگی خود تبدیل کنید. یکی از عوامل مهم این کار طراحی مناسب صفحه اصلی سایت‌تان می‌باشد. برای بعضی از انواع وبسایت ها نیازی به امکان ورود به سایت یا همان لاگین نیست. بنابراین این گزینه در همه موارد کار نخواهد کرد. اگر نیازی به ورود به سیستم نباشد، سعی کنید اکثریت ملاک خود را اولویت بندی کنید (مناطق “بالای صفحه اصلی” یا بالاتر) را به کاربران جدید و سپس باقی مانده را برای بازدیدکنندگان بازگشتی بگذارید. این بر مبنای این ایده است که کاربران بازگشتی، تحمل بیشتری نسبت به پیمایش و آشنایی بیشتر با موارد جاری دارند.

 

پاسخ به این سوالات قبل از رفتن در صفحه اصلی

فقط محتوای خاصی در صفحه اصلی باید ظاهر شود، بنابراین از این سوالات برای کمک به ارزیابی اهمیت و نیاز یک عنصر استفاده کنید.

پاسخ به این سوالات باید به یک عنصر بالقوه در چشم انداز کمک کند:

  • آیا این اِلمان اغلب استفاده می‌شود؟
  • آیا این اِلمان می‌تواند بازدید کنندگان جدید را گیج و یا ناخوشایند کند؟ بازدید کنندگان بازگشت یا هر دو؟
  • آیا این اِلمان با هدف وبسایت سازگار است؟
  • آیا می‌توان این اِلمان را در یک صفحه ثانوی قرار داد، موفق خواهد شد؟

 

ساختار طراحی صفحه اصلی وب سایت

با توجه به وقت محدود کاربران در زمان آنلاین بودن، معمولا هرگز یک صفحه به طور کامل خوانده نمی‌شود. در عوض ما به سادگی آن صفحات را اسکرول می‌کنیم و سعی بر آن داریم از این صفحات اطلاعاتی را کسب کنیم. برای اینکه یک صفحه وب را به یک صفحه موثر تبدیل کنیم باید از یک روش ساده استفاده کنیم، به عبارت ساده درک یک صفحه زمانی آسانتر هست که به بخش‌های کوچکتری تقسیم شود، اینکار به اشتراک راحت تر در شبکه‌های اجتماعی کمک می‌کند. شما می‌توانید با ترکیب استفاده از کلمات ساده، جملات کوتاه، استفاده از فضای آزاد، تناسب بین اندازه عناوین و متن‌ها و… در طراحی وب سایت به روند مطالعه ساده تر کمک کنید.

 

کنترل بازدیدکنندگان

کاربران اینترنت قطعا غیرقابل پیش بینی هستند. با این حال با یک ترتیب موثر و فراخوانی کردن کاربران به عمل، می‌توانید اکثر بازدیدکنندگان را کنترل کنید. مثلا عضویت در خبرنامه یکی از مثال‌های فراخوانی به عمل (Call to action) می‌باشد. اگر صفحه اصلی جذاب و موثری داشته باشید کاربر را وادار به عمل و گشت و گذار در سایت خود می‌کنید. گرافیک نیز می‌تواند در هنگام ترکیب با پیام کلامی مورد استفاده قرار گیرد که جزو اهمیت صفحه اصلی وب سایت می‌‌باشد. کاربران به طور فعالانه به پیام‌های تصویری بیشتر پاسخ می‌دهند. اگر قصد یک وب سایت در عرض چند ثانیه مشخص نشود، شما بازدید کنندگان خود را برای شکست تنظیم کرده‌اید. آن‌ها ممکن است هدف اصلی صفحه وب سایت را درک نکنند. چون ممکن است قصد وب سایت را به اشتباه تفسیر کنند که در نهایت منجر به جستجوی اطلاعاتی خواهد شد که وجود ندارد.

پس ما با مفهوم اصلی اهمیت صفحه اصلی وب سایت به خوبی آشنا شدیم و البته باید گفت از دست دادن هدف وبسایت‌تان بدون درک آن آسان است. به اصولی مراجعه کنید که در اینجا ارائه شده‌اند. شما باید در مسیر خود بر روی جلب توجه کاربر تمرکز کنید، دوباره تاکید می‌کنیم که اهمیت صفحه اصلی وب سایت را جدی بگیرید و همینطور ساده از کنارش نگذرید.

 

امیدواریم با رعایت کردن این موارد، بتوانید اهمیت صفحه اصلی وب سایت خود را بالاتر برده و کاربران بیشتری را جذب کنید. برای اطلاعات بیشتر و طراحی وبسایت در کرج با ما تماس بگیرید.

ارتباط با ما

دیدگاه‌ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان بگیرید

فرم تماس با ما

CAPTCHA
لطفا صبر کنید