ویژگی های یک لوگو خوب

نویسنده: امیر میرهادی
۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
ویژگی های یک لوگو خوب

ویژگی های یک لوگو خوب

ویژگی های یک لوگو خوب از نظر انجمن بازاریابی آمریکا (AMA) این گونه تعریف شده است:

“یک نام تجاری (اصطلاح حقوقی بکار رفته برای برند) می‌تواند یک نام، اصطلاح، علامت، نشان، طرح یا ترکیبی از این‌ها باشد که برای شناسایی کالاها یا خدمات فروشنده یا گروهی از فروشندگان و متمایز کردن این کالاها با خدمات رقبا به کار رود.”

لوگو چیست؟

به طور مختصر یک لوگو سبب شناسایی فروشنده یا سازنده می‌شود. یک نام تجاری در حقیقت تعهد دائمی یک فروشنده برای ارائه مجموعه ای از ویژگی‌ها، مزایا و خدمات خاصی به خریداران است.

 

ویژگی های یک لوگو خوب چیست؟

  • حاوی پیامی از هدف تولید محصول، کیفیت، ارزش‌ها، موارد استفاده و طرز عمل آن است.
  • باید به سرعت قابل تشخیص باشد.
  • باید در حالت سیاه و سفید و تک رنگ نیز خوب دیده شود.
  • باید دارای اجزائی هماهنگ باشد.
  • باید مفهومی ناب در بطن خود داشته باشد.
  • باید خلاقانه و متمایز باشد (مشخصه بارز هر لوگو تمایز و عدم شباهت آن به لوگویی دیگر است).
  • وقتی چرخانده یا برعکس می شود باید قابل تشخیص باشد.
  • بهتر است با کمتر از چهار رنگ طراحی شود.
  • باید دیدی جامد داشته باشد و از اِلمان‌های بکگراندی بپرهیزد.
  • باید حاوی رنگ‌هایی زنده و منتقل کننده انرژی باشد.
  • باید هوشمندانه و بر پایه پیامی حساب شده طراحی گردد.
  • نباید هیچ چیز اضافی در خود داشته باشد.
  • باید در کشوری مثل ایران با قوانین مربوطه منطبق باشد تا بتوان آن را ثبت نمود.
  • باید به گونه ای اجرا شود که توسط افرادی با سواد گرافیکی پایین نیز قابل درک و یا به یاد ماندنی باشد.
  • نباید از تشکیل چند لوگوی دیگر به وجود آمده باشد.
  • باید در حالت تغییر اندازه نیز به خوبی قابل تشخیص باشد.
  • باید از لحاظ زمانی کاملا منعطف و با آینده نیز کاملا سازگار باشد.
  • بهتر است از جلوه‌های ویژه استفاده نکرده باشد.
  • باید ساختاری منسجم و معین داشته باشد.
  • نباید دارای جزئیات پیچیده باشد.
  • باید با مکان‌های مختلف و فرهنگ‌های گوناگون سازگار باشد.
  • بهتر است برای فعالیت‌های جدی تر از خطوط صاف و برای امور کمتر جدی از خطوط نرمتر استفاده کند.
  • باید دوست داشتنی و تقریبا همه پسند باشد.
  • باید در مرحله اول روی کاغذ پیاده و سپس وارد کامپیوتر شود.
  • باید سادگی خود را حفظ کند.
  •  نباید منحرف کننده باشد.
  • باید متعادل و خوش ترکیب به نظر برسد.
  • بهتر است حاوی بیشتر از دو فونت در نوشته های بکار رفته نباشد.

در این مقاله به بحث و بررسی در زمینه آشنایی با اصطلاح لوگو و ویژگی های یک لوگو خوب پرداختیم. امیدواریم این مطلب آموزشی مورد توجه شما کاربران گرامی قرار گرفته باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و در صورت نیاز به طراحی لوگو در کرج و طراحی وبسایت در کرج با ما تماس بگیرید:

ارتباط با ما

دیدگاه‌ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان بگیرید

فرم تماس با ما

CAPTCHA
لطفا صبر کنید