اقداماتی که امنیت محل کار را تامین می کنند.

نویسنده: مریم نیکخو
۲۸ اسفند ۱۳۹۷
برقراری امنیت محل کار

واژه امنیت به فراغت از رویارویی با هرگونه تهدید گفته می‌شود. امنیت از نیازهای اساسی در هر جامعه‌ای به حساب می‌آید. از دغدغه‌های کارفرمایان و صاحبان مشاغل، برقراری امنیت در محل کارشان است. برای برقراری امنیت نیاز نیست تا محل کار خود را به یک دژ تبدیل کنید بلکه با روش‌های مختلفی می‌توانید امنیت نسبی را در هر جایی مخصوصا محل کار که موضوع مورد بحث این مقاله است تامین کنید. از جمله کارهایی که می‌توانید با انجام آن‌ها در محل کار خود امنیت را برقرار سازید عبارتند از:

  1. نصب دوربین مداربسته
  2. استفاده از دزدگیر
  3. استفاده از سیستم اطفا حریق

البته لازم به ذکر است اقداماتی که نام برده شد از مهم‌ترین و رایج‌ترین اقداماتی هستند که می‌توانید برای برقراری امنیت محل کار انجام دهید. در این مقاله می‌خواهیم به شرح این سه مورد بپردازیم.

 

برقراری امنیت محل کار با استفاده از دوربین مداربسته

برقراری امنیت محل کار با استفاده از دوربین مداربسته

 

یکی از اولین اقداماتی که جهت برقراری امنیت به ذهن افراد می‌رسد نصب دوربین‌های مداربسته در جاهایی است که نیاز به حراست و نگهبانی شدید دارند. شما نیز می‌توانید دوربین های مداربسته را در محل کار خود و در جاهایی که نیاز به مراقبت شدیدی دارند نصب کنید. اما اقداماتی وجود دارند که شما با انجام آن‌ها می‌توانید با دوربین‌های مداربسته امنیت بیشتری را برای محل کار خود یا هر جای دیگری تامین کنید. برای این کار باید قبل از هرچیزی شرکت قابل اعتمادی را پیدا کنید تا هم تجهیزات مورد نیاز خود را از آن‌جا تهیه کنید و همچنین افراد قابل اعتمادی برای فرستادن به محل کار شما برای نصب این تجهیزات داشته باشند. بایستی به نظرات خریدارانی که دستگاه‌ها و تجهیزات مورد نیاز شما را قبلا تهیه کرده‌اند و همچنین نظرات متخصصین امنیتی برای برقراری امنیت در محل کار خود توجه کنید. سعی کنید در هنگام خرید از ویژگی های دوربین مداربسته خوب اطلاع کافی کسب کنید تا به اصطلاح کلاه سرتان نرود.

 

توصیه هایی برای برقراری امنیت بیشتر محل کار با دوربین مداربسته

اولین نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید محل نصب این دوربین‌هاست. باید این دوربین‌ها در جاهایی در محل کار شما نصب شوند که حساس هستند و نیاز به حراست بیشتری دارند. از جاهایی که در محل کار بسیار مهم هستند تا در آن‌ها دوربین مداربسته نصب کنید جاهایی است که گاوصندوق وجود دارند. باتوجه به این‌که امروزه بعضی دوربین‌ها وجود دارند که شامل میکروفون یا حسگرهای دیگری هستند که با وجود آن‌ها امنیت بیشتری را در محل کار می‌توانید برقرار کنید مخصوصا در اتاق‌هایی که جلسات مهم کار خود را در آن‌ها برقرار می‌کنید. با نصب اینگونه دوربین‌ها در آن‌جا می‌توانید چیزهایی که در آن‌جا گفته می‌شود را بازبینی کنید.

دومین نکته‌ای که بایستی برای برقراری بیشتر امنیت محل کار با دوربین مداربسته در نظر بگیرید این است که حتما رمز عبور پیش فرض دستگاه NVR و یا DVR خود را عوض کنید. حتما رمزعبوری قوی و منحصر به فرد که در هیچ جای دیگری از آن استفاده نکرده‌اید را انتخاب کنید. کلمات عبور پیش فرض به راحتی در جاهایی مثل اینترنت در دسترس همه از جمله هکرها هستند و به راحتی می‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند و امنیت را مختل کنند.

 

برقراری امنیت محل کار با نصب دزدگیر

برقراری امنیت محل کار با نصب دزدگیر

 

 

همان‌طور که در ابتدا گفته شد امنیت یکی از نیازهای اساسی جامعه است و افراد سعی می‌کنند تا آن را در محل کار و زندگی خود برقرار سازند. یکی دیگر از راه‌های برقراری امنیت محل کار نصب دزدگیر است. امروزه دزدگیرهای ساخته شده با تکنولوژی روز دنیا می‌توانند نقش مهمی را در برقراری امنیت ایفا نمایند. دزدگیرها در عملکرد، مشابه هستند اما در نوع سنسورهایی که در آن‌ها به کار رفته است با یکدیگر تفاوت دارند. برخی از سنسورهای به کار رفته در دزدگیرها به حرکت حساس هستند در حالی که دزدگیرهای دیگری وجود دارند که به صدا، نور، ضربه و … حساس هستند و به آن‌ها واکنش نشان می‌دهند. دزدگیرهای مدرن که دارای سنسورهای حریق، کنترل از راه دور، قفل‌های خودکار و دوربین‌های امنیتی هستند می‌توانند به صورت کامل امنیت را در محل کار شما برقرار سازند. این دزدگیرها به قدری در برقراری امنیت سهم به سزایی دارند که استفاده از آن‌ها به یکی از ضروریات در برقراری امنیت در محل کار تبدیل شده است. از انواع سنسورهای دزدگیرها می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • سنسور شکستن شیشه
  • سنسور دود و حرارت
  • سوییچ های آب بندی شده
  • سنسور اولتراسونیک
  • سنسور مادون قرمز
  • سنسور مایکروویو
  • سنسور فروصوت
  • سنسور حرکتی
  • سنسور بیسیم، باسیم و هیبریدی

 

برقراری امنیت محل کار با استفاده از سیستم اطفاء حریق

برقراری امنیت محل کار با استفاده از سیستم اطفاء حریق

 

امروزه به طور گسترده‌ای از سیستم‌های اطفاء حریق برای به حداقل رساندن خسارت‌های ناشی از حریق و همچنین جلوگیری از تلفات جانی استفاده می‌شود. برای تشخیص حریق در این سیستم‌ها از سه دیتکتور دود، حرارت و شعله برای تشخیص اثرات سه گانه آتش استفاده شده است. شرکت‌های معتبر و قابل اعتمادی که در این زمینه وجود دارند و می‌توانید برای نصب این سیستم‌ها از آن‌ها کمک بگیرید و معمولا در زمینه نگهداری و تعمیر این سیستم‌ها به کارفرمایان آموزش لازم را خواهند داد. این سیستم‌ها بایستی طی دوره‌های سه ماهه به صورت زیر تست شوند:

  1. تست منبع تغذیه اضطراری
  2. تست چند کاشف به صورت تصادفی
  3. تست چند آژیر  و شستی به صورت تصادفی
  4. تست کلیه خطوط ازنظر مکانیکی و اتصالات در محل تقسیم
  5. ثبت نتیجه تست سه ماهه در دفتر مخصوص
  6. تست مرکز اعلان حریق باتوجه به دستورالعمل سازنده

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با سه راهکار مهم حفظ و برقراری امنیت در محل کار آشنا سازیم که از مهم‌ترین و رایج‌ترین راهکارها هستند. امیدواریم مورد رضایت شما کاربران سایت ۷۲۴net قرار گرفته باشد.

دیدگاه‌ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان بگیرید

فرم تماس با ما

CAPTCHA
لطفا صبر کنید